Romige ontbijtsmoothie

image

Romige ontbijtsmoothie

Inge No Comment
Ontbijt

Ik vind het best lastig om te variëren in mijn ontbijtjes. Ik blijf vaak terugvallen op ‘yoghurt met muesli’ of ‘crackers met beleg’. En gezien ik tóch voorstander ben van variatie (zo krijg je meest gevarieerde voedingsstoffen binnen!), ben ik me daar eens wat verder in gaan verdiepen. Havermout is populair als ontbijt, maar niet direct mijn favoriet. Dan maar eens een havermout ontbijtsmoothie proberen. En wat denk je… Heerlijk!  Ik merk dat je qua inhoud ook heel erg kan variëren! Hieronder vinden jullie mijn basisrecept (de eerste die ik echt lekker vond) met wat variatietips. Ik heb het een aantal keren als ontbijt gedronken en het geeft echt een verzadigd gevoel (in mijn geval tot aan de lunch!).

Wat heb je nodig voor 1 persoon?

– halve banaan

– 180 ml sojamelk of amandelmelk

– 20 gram (glutenvrije)havermout

– 1 lepel biologische pindakaas / amandelpasta / notenspread

– 1 lepel agavesiroop of honing

– lepeltje gebroken lijnzaad (goed voor de spijsvertering!)

Hoe doe je dat dan?

Omdat ik s morgens geen zin heb om te lang bezig te zijn met de voorbereiding van mijn ontbijt, start ik hiermee de avond vooraf al. Voordat ik naar bed ga, zet ik de melk met havermout in de koelkast. ’s Morgens is deze goed geweekt en voeg je alle overige ingrediënten toe. Even in de blender en … KLAAR!

image

Hoe kun je variëren?

– Vervang de amandel/sojamelk door (glutenvrije) havermelk met een lepel (rauwe) cacaobonen

– Voeg bij de banaan nog een handje bosbessen toe (laat de pindakaas weg, dan wordt de smoothie zoeter)

– Voeg nog een theelepel chiazaadjes toe

Leave a Reply


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.